
Vezetői, szervezeti és munkatársi fejlesztés
Aki vezetni akar, annak lépnie kell.
A kihívás
A nagy változások idején a vezetőknek új kompetenciákkal kell rendelkezniük. Amellett, hogy stratégák és irányítók, ma már szervezetfejlesztőként és mentorként is szükség van rájuk. Az munkavállalók fejlesztése központi vezetői feladattá vált.
Minden eddiginél nagyobb szükség van ugyanakkor csapatmunkára, nagy hatékonyságú csapatokra, hogy megbirkózzanak a jelen kihívásaival, és alkalmassá tegyék a szervezeteket a változásra és a jövőre.
Támogatjuk Önt az új struktúrák, folyamatok, viselkedésminták és együttműködési modellek célzott kialakításában és bevezetésében, ezáltal lehetővé téve a szervezet számára a fenntartható változást.
TÉMÁK
- Siker a változásban: átalakulás egy rugalmasan alkalmazkodó és tanuló szervezetté
- Vezetés válság idején: Koncentráció, gyorsaság, hatás
- Vezetői kiválóság: Önmagunk, mások és a szervezet hatékony vezetése.
- Fejlődési kultúra és legjobb teljesítmény a lean vezetés és a shop floor menedzsment segítségével
- Kiválóan teljesítő munkacsoportok: világos cél, összpontosítás a sikerkezdeményezésekre, együttműködés szinergiával
- Agilitás: együttműködési modellek, gondolkodásmód, vezetés, eszközök
- Változásmenedzsment: a változásprogramok sikerre vitele
- Személyre szabott képzések vezetők és fejlesztési szakértők számára


Róbert Velenczei
Vezetni a változást ahelyett, hogy előírjuk azt.
Fejlesztjük a vezetőket és a munkatársakat
Minden szolgáltatásunknak egyértelmű célja van: képessé tesszük a vezetőket és a munkatársakat arra, hogy sikeresen megvalósítsák a fenntartható változáskultúrát saját szervezetükben, és ezáltal csúcsteljesítményt érjenek el. Ennek eléréséhez fontos, hogy a legfelsőbb szintről induljunk. Minden sikeres átalakításhoz a folyamatok és a vezetői szakértelem közös fejlesztése, valamint a holisztikus megközelítésben való gondolkodás és cselekvés szükséges. Tanácsadóink Önnel együtt gondoskodnak arról, hogy működési eredményei és cashflow-ja hosszú távon pozitívan alakuljon.
Tanácsadási szolgáltatásainkat folyamatosan fejlesztettük a lean elvek és módszerek alapján. Több évtizedes tapasztalatunk megtanított minket arra, hogy ezek az elvek és módszerek az élénk és fenntartható fejlesztési kultúra előfeltételei. A lean elvek szerinti gazdálkodás és munka révén elkerülhető a veszteség, nő a szervezet termelékenysége és javul a termékek minősége.
A tanuló szervezetnek szüksége van arra, hogy a szereplők hajlandóak legyenek változtatni a szokásokon, folyamatokon és viselkedési mintákon. Ezért hoztuk létre akadémiánkat a vezetők és alkalmazottak szakmai fejlesztésére már a kezdetektől fogva. Tájékozódjon a vezetés és a stratégia területén nyújtott szolgáltatásainkról – és mindenekelőtt az ezekből származó előnyökről.
SZOLGÁLTATÁSAINK
Az egyre fokozódó piaci versenyben az Ön sikerének egyik kritikus tényezője, hogy munkatársainak és vezetőinek képzést és folyamatos szakmai fejlődést biztosít. Részletes elemzések segítségével az Ön vezetőivel együttműködve olyan személyre szabott coachingmodulokat koordinálunk, amelyek a valós életben történő alkalmazásokra irányítják őket, és stratégiai szakmai fejlődést kínálnak számukra.
A Certified Lean Leader képzési program emellett olyan képzést is nyújt, amely gyakorlati kompetenciát ad az alumnijainak a vezetés és a Lean módszerek terén. Hiszen ahhoz, hogy egy vállalat átalakulása valóban fenntartható legyen, nemcsak a Lean elveket kell beépítenie a folyamataiba, hanem ezeket az elveket a Lean Leadership révén demonstrálnia is kell.
Naivitás lenne azt hinni, hogy a mindennapi életben a vezetők mindannyian lelkesen fogadják a változásokat. A fenntartások kifejezése, sőt a változással szembeni ellenállás érzése teljesen normális. Ezért fontos, hogy alapvető megértés legyen arról, hogyan lehet következetes értékeket és hozzáállást kialakítani, valamint aktívan modellezni a kívánt viselkedést. Végül is semmi sem okoz nagyobb kárt, mint azok a vezetők, akiknek képletesen csomóba kell kötniük magukat, és csak a Lean Leader szerepét kell eljátszaniuk az állományuk előtt.
A Lean átalakítás sikere a vállalatánál a vezetők gondolkodásmódján és teljesítményén áll és bukik. A Lean Vezetők számára szervezett képzési programunk segítségével , Ön is fejlesztheti saját Lean Vezetőjét, hogy a felelősségi körébe tartozó területen a csúcsteljesítményhez vezető utat egyengesse. A Lean vezető garantálja, hogy a Lean-módszer ismerete tartósan meghonosodjon az Ön vállalatánál. A Lean Leader meghatározza az irányt és megteremti az optimális együttműködéshez szükséges struktúrát, miközben bátorítja és megköveteli a folyamatos fejlesztést. A Lean Vezető azáltal, hogy a munkatársak képzettségét biztosítja, támogatja őket a tanulásban és a fejlődésben.
A Shop Floor Management bevezetésével Ön előmozdítja vállalata folyamatainak és eljárásainak következetes fejlesztését ott, ahol a legfontosabb dolgok történnek. A döntések sokkal gyorsabban születnek meg, és a megoldások azonnal megvalósulnak, ha a vezetők a helyszínen vannak jelen, és a vállalati előírásoknak való meg nem felelésre összpontosítanak.
A Shop Floor Management bevezetése sokkal több, mint a munkát támogató technikák egyszerű alkalmazása. Magas fokú fegyelemmel és következetességgel is jár az egész vezetői csapatban. A vezetőket irányítják és felhatalmazzák, miközben a vezetés újfajta megértéséhez vezető utat járnak be.
A Shop Floor Management segítségével biztosítja a Lean sikerét, miközben egy új vállalati kultúrát is biztosít. Ez a megközelítés azt jelenti, hogy az Ön vállalatánál a munkát az egyszerűbb vezetői eszközök, a jobb kommunikáció, valamint a teljes személyzet nagyobb kompetenciája és felelőssége jellemzi.

Az elmúlt években a Staufen AG vezető tanácsadó cégként egyedülálló piaci pozíciót töltött be a Shop Floor Management területén.
A tanácsadói projektek során azt tapasztaltuk, hogy a klasszikus, papír alapú Shop Floor Management egyre inkább eléri a határait. Az egyre összetettebb és globálisabb értékláncok miatt a Shop Floor Management az adatok globális, valós idejű – médiazavarok nélküli – elérhetőségét is megköveteli, még az agilitás szempontjából is. Ez lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy gyorsabban és előrelátóan reagáljanak a változásokra.
Hat évvel ezelőtt felismertük az időrendi jeleket. A Shop Floor Management területén számtalan projektből származó sokéves tapasztalatunk alapján olyan megoldást dolgoztunk ki, amely megfelel az aktuális kihívásoknak. A ValueStreamer® mint menedzsment-, vizualizációs és együttműködési eszköz a digitalizáció és a Shop Floor Management előnyeit gyakorlatorientált módon egyesíti. Ez átláthatóságot, strukturált eltérés-kezelést hoz létre a hibák vagy problémák kaszkádban történő kiküszöbölésével, valamint a projektek, folyamatok, feladatok és csapatok agilis irányításával.
A sikeres és fenntartható Lean átalakulás megteremtéséhez a vállalatoknak meg kell szervezniük a top-down és bottom-up megközelítések közötti kapcsolatot. A megoldást itt „hoshin kanri”-nak nevezik, ami lefordítva stratégiai iránymeghatározást jelent. A hoshin kanri megközelítés, más néven a stratégia bevezetése a vállalati jövőképből levezetett célok következetes kaszkádosítását foglalja magában.
A Hoshin kanri egyfajta navigációs rendszer a vállalati fejlődéshez. Alapjában véve egy olyan stratégiai fejlesztést foglal magában, amelyben a fejlődés fő mozgatórugóit és azok hatását szisztematikusan elemzik. Az egész vállalatra kiterjedő jövőkép meghatározásával kezdődik, és magában foglalja az áttörési és éves célok meghatározását, a vezető erők elemzését, valamint az események tervezését és lebonyolítását egészen a rendszeresen ütemezett felülvizsgálatokban történő értékelésekig.
Mielőtt a célok vertikálisan fejlődnének a szervezetben, horizontálisan a felső vezetés mentén összehangolják őket. A funkcióközi perspektíva fokozza az összes funkció megértését és javítja az értékáramlást. Ezáltal a hoshin kanri egyértelműen megkülönbözteti magát az olyan (általános) vezetési filozófiáktól, amelyek egyszerű megbízásokat és a célok elérését foglalják magukban a célok szerinti vezetés (MbO) alapján. A két megközelítés közötti ellentét egyfajta paradigmaváltást is jelent: A múltban a vezetést – még a Lean környezetben is – elsősorban olyan területnek tekintették, ahol különböző módszereket alkalmaztak. A Lean Leadership azonban szintén elsősorban a vezetés és a viselkedés kiválóságára összpontosít.
A „honcho” egy szakmai vezető, aki a folyamatlánc egy szakaszát felügyeli, amely jellemzően öt-hét munkatársból áll. A honchók rövid ciklusú értékelések és vizualizációk segítségével biztosítják a termelési képességet. A kimeneti mennyiség meghatározása és összehasonlítása a termelési tervvel közvetlenül nyilvánvalóvá teszi a nem megfelelőséget. Az ellenintézkedéseket még azelőtt kezdeményezik, hogy a nem megfelelőség problémává válhatna. Ha egy szabvány nem teljesül, a honcho kiképzi a kérdéses munkavállaló(ka)t, és gondoskodik a szabvány teljesítéséről. Ha az előírás még mindig nem teljesül, akkor a főnök strukturált problémamegoldó folyamatot kezdeményez a probléma okának azonosítására.
A Honchók „zászlóvivőnek” tekinthetők, ami azt jelenti, hogy automatikusan megteremtik a folyamatos fejlődéshez szükséges feltételeket. A Honchók valójában folyamatosan azonosítják a javítási lehetőségeket, és optimalizálásokat hajtanak végre – például azzal, hogy támogatják a munkavállalókat a tempó fenntartásában, megszüntetik a kisebb zavarokat, vagy közbelépnek, ha nem tervezett távollétek vannak.
Más szóval, a honchóknak csak kivételes helyzetekben van hozzáadott értéket teremtő funkciójuk, de az általuk generált széles körű fejlesztések bőven kárpótolnak ezért, amint azt a jól bevált honcho-rendszerek mutatják. A legjobb dolog? A gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy a vállalatnak ritkán kell növelnie az erőforrásokat a hierarchia ezen működési szintjének megvalósításához. Ezek a személyek gyakran már jelen vannak a meglévő rendszerben.
A „kata” japán szó; a harcművészetekben egy pozíciót vagy hozzáállást jelent. A vezetés kontextusában a kata az alkalmazottak által végzett rendszeres fejlesztéseket jelenti. Ezt a megközelítést a mentorként szolgáló felettes támogatja. Az eredmény a fejlesztés kultúrája, olyan rutinokkal, amelyek lehetővé teszik az alkalmazottak számára, hogy fokozatosan haladjanak egy adott cél felé.
A kata megváltoztatja, ahogyan a munkavállalók és a vezetők értelmezik a vezetést. A koncepció a vállalati viselkedésmódokra összpontosít, amelyeket egy vállalatnál minden nap gyakorolnak. Arra hívja fel a vezetőket és az alkalmazottakat, hogy mélyebb szinten lépjenek kapcsolatba egymással. Az eredmény olyan vezetői teljesítmény, amely a stabil folyamatokra, a strukturált problémamegoldásra és a CIP-re helyezi a hangsúlyt – ezek mind a versenyképes siker kulcstényezői.
A Kata holisztikus megközelítés, amely egyszerre követeli meg és segíti elő a fegyelmezettséget. A meglévő Lean Management rendszerbe kell integrálni, hogy ki lehessen aknázni az ezekben a fejlesztési rutinokban rejlő teljes potenciált.
Mi jellemzi a mai világot? A gazdasági változások bizonyíthatóan egyre változékonyabbá válnak. Amit ma eldöntünk vagy gondolunk, holnap már elavult lehet. Az üzleti élet a bizonytalanságból él, de ez a bizonytalanság egyben növekedési lehetőségeket is rejt.
Hogyan tudnak a vállalatok felkészülni a jövőre, és hogyan frissíthetik fel reagálási sebességüket? Ezekre a kérdésekre az agilitás vállalati felhasználására vonatkozó megközelítésünkkel adunk választ. Holisztikus és rendszerszintű szemléletet veszünk a vállalatról, és figyelembe vesszük az adott szervezet kontextusát.
Az olyan keretek, mint a Scrum, a Kanban és az agilis üzemi menedzsment általában az első lépés az agilis munkavégzés láthatóvá tételéhez módszerek alkalmazásával és az ezekből való tanulással. Ezek azonban csak egy kis részét képviselik a nagy képnek. Ahhoz, hogy a vállalatot alkalmassá tegyük a jövőre, a változásnak célzottnak és céltudatosnak kell lennie. A cél a vállalat piaci követelményekhez való igazítása, valamint az agilis munkamódszerek és struktúrák ésszerű alkalmazása.
Jobb együttműködés
- Egyszerű, egységesített kommunikáció globálisan minden helyszínen
- Fenntartható, strukturált problémamegoldás
- Hatékonyabb kommunikáció és nagyobb önfegyelem a csapatokban.
Gyors és egyszerű folyamatok
- Szabályozott kommunikációs és döntéshozatali csatornák a hatékony együttműködés érdekében
- Rövidebb reakcióidő az eltérésekre
Átláthatóság minden szinten
- Az optimalizálási lehetőségek és eredmények világos bemutatása
- Az információk és a kulcsszámok átlátható megjelenítése minden hierarchiaszinten
- A cél-/aktuális állapotok és tendenciáik fokozott átláthatósága
A hatékonyság és eredményesség növelése
- Célzott eltéréskezelés és az erőforrások hatékony felhasználása
- Optimalizált erőforrás-felhasználás és szilárdabb folyamatok
Mennyire alkalmazkodóképes az Ön vállalata?
Change Readiness Check – Változásra való készség ellenőrzése
A koronavírus-járvány sok vállalatot döntési kényszer alá helyezett. Azokat a dolgokat, amelyekről korábban sokáig tárgyaltak – mint például az otthoni munkavégzés vagy egy B2B online bolt gyors felállítása – most gyorsan megvalósították. Sok vállalat gyorsan és szisztematikusan változtatott. A változásnak azonban nem csak a válságok idején kell bekövetkeznie, hanem ettől függetlenül a mindennapi üzleti élet részének kell lennie. Hogyan érhetik el ezt a vállalatok?
Ennek a kérdésnek a megválaszolására fejlesztettük ki az „ Self-Check Change Readiness” (Önellenőrzés a változásra való felkészültségről) elnevezésű programot. Ez az általunk kidolgozott „Változási Készültségi Indexen (CRI)” alapul, amely egy empirikus eszköz egy vállalat változásra való képességének értékelésére. Ez egy szervezet központi építőelemeit veszi górcső alá, és ebből vezeti le, hogy mennyire alkalmazkodóképes és mennyire képes reagálni a dinamikus környezetre.

Staufen White paper: Vezetői kiválóság
Hatékony vezetés a változások idején
STAUFEN A LEGJOBBAK EGYIKE A „SZERVEZÉSBEN”.”ORGANIZATION”.
STAUFEN AZ EGYIK LEGJOBB A „SZERVEZÉSBEN”.
Ez a brand eins és a Statista által készített „Best Management Consultants 2024” neves iparági tanulmány eredménye.
A Staufen szívesen támogatja Önt abban, hogy cége új struktúrák és folyamatok célzott kialakításával fenntartható változásokat érhessen el.

Bővebben a vezetői, szervezeti és munkatársi fejlesztésekről
