Hogyan valósítsuk meg a jövőt
Fel kell tennünk azt a kérdést, hogy miért kap most újra figyelmet a stratégia számos vállalatnál. Véleményünk szerint ez két fejleménynek tudható be: Először is, az elmúlt néhány évben jelentősen erősödtek és gyorsultak az olyan külső hatások, mint a politikai döntések vagy a vállalatokra és piaci környezetükre ható rövidebb technológiai ciklusok. Ez sokkal gyorsabb és tartósabb nyomás alá helyezi a vállalatok által az ügyfeleik számára létrehozott hozzáadott értéket, mint néhány évvel ezelőtt. A másik, hogy sok vállalat egyre többször ütközik akadályba a stratégiai kezdeményezései megvalósításával kapcsolatban. A legújabb tanulmányok szerint az eredménytelen stratégiai kezdeményezések aránya 50% körül van. Ez olyan erőforrás-pazarlást jelent, amelyet a vállalatok már nem engedhetnek meg maguknak.
A vállalatok számára ez azt jelenti, hogy kiváló stratégiafejlesztési és végrehajtási folyamatokat kell alkalmazniuk, ha hosszú távon biztosítani akarják piaci sikerüket.
Róbert Velenczei
Country Manager Hungary
STAUFEN.AG
Phone: +36 20 380 1039
E-Mail: robert.velenczei@staufen.ag
Stratégia Kiválóság 2022 – White paper
Hogyan valósítsuk meg a jövőt
A “Stratégiai kiválóság” című fehér könyvből megtudhatja, hogy véleményünk szerint hogyan válik a vállalati stratégia ténylegesen hatékonnyá.
A víziótól a megvalósításig
Egy vállalat stratégiai fókuszát két fő fázisra lehet bontani: a koncepció megalkotására és a stratégia megvalósítására. A koncepcióalkotás azoknak a megközelítéseknek a kidolgozását írja le, amelyekkel a jövőbeni arculatot, illetve a normatív szintű célokat el lehet érni. A stratégia végrehajtása és felügyelete képezi a második fázist. A “Hoshin Kanri” japán koncepciója arra a kérdésre ad választ, hogy egy vállalat hogyan tudja a legjobban megvalósítani a jellemzően 3-5 éves időtartamra tervezett stratégiát a mindennapi működésében.
A tisztán eljárási és módszertani összetevők mellett, amelyek mind a stratégia kidolgozását, mind a végrehajtását erősen meghatározzák, egy másik, bár szinte még lényegesebb szempontot is gyakran elhanyagolnak. Az összes alkalmazott bevonása kulcsfontosságú eleme a szervezet hatékony összehangolásának. Csak akkor tudunk hozzáadott értéket teremteni a szervezet számára, ha sikerül ezt a célcsoportot bevonni, és rávenni őket arra, hogy a jövőkép és a stratégia szerint cselekedjenek. Peter Drucker, a modern vezetéselmélet úttörője egyszer megjegyezte: “A stratégia egy áru, a végrehajtás művészet!”. Természetesen megfelelően kidolgozott stratégia nélkül nincs értelmes stratégiafejlesztés, mégis a vállalatok számára a nagyobb akadályt gyakran a végrehajtás jelenti.
A tanácsadók teljesen másképp tekintenek az üzletágunkra. Alaposan kikérdeznek bennünket, és többször feltételeznek egy új nézőpontot, ami fontos és szükséges. A Staufen módszertani ereje és tapasztalata lehetővé tette számunkra, hogy sokkal célzottabban haladjunk előre a stratégiai folyamat során, ahelyett, hogy a “leaning by doing” módszerrel tapogatóznánk.
Herbert Gieringer
CEO, Ernst Umformtechnik GmbH
Első a stratégia
A Staufen Strategy Excellence megközelítés módszeresen vezeti a vállalatokat a vállalati víziótól a stratégián keresztül a megvalósításig, miközben biztosítja a hatékonyságot…
azáltal, hogy a felső vezetésben megállapodnak a célképről, így biztosítva, hogy a vezetés a stratégiát végigviszi a szervezeten.
azáltal, hogy részletesen foglalkozik az operatív szintű folyamatokkal, hogy a projektek a lehető legnagyobb biztonsággal legyenek hatékonyak.
azáltal, hogy korai indikátorokat (sikertényezőket) alkalmaz, hogy a stratégiai célokra gyakorolt negatív hatásokat megfelelően lehessen kezelni.
kulcsfontosságú tanulságok
A stratégiai kiválóság összekapcsolja a jövőképet és a célokat, stratégiai projekteket határoz meg, folyamatokba ágyazza azokat, és átláthatóság, mérhetőség és az alkalmazottak számára egyfajta célkitűzés biztosítása révén biztosítja a hatékony végrehajtást.
- A Vízió erőssége és naprakészségének biztosítása
- Mennyire világos és elfogadott a vízió az Ön vállalatánál a felső vezetéstől az operatív szintig?
- Hogyan mutatják meg az munkatársaknak, hogy ők maguk is hozzájárulnak a vállalati jövőképhez?
- Hogyan összpontosítja az innovatív áttöréseket a vállalat céljaihoz?
- A stratégia kidolgozásának érvényesítése
- Mennyire naprakészek és megalapozottak a belső és a külső szemléletre vonatkozó elemzései?
- Hogyan azonosítja a ” megfelelő” projekteket a célok eléréséhez?
- Hogyan mutatja be a vállalatánál a projektek és a célok közötti hajtóerő-hatás kapcsolatokat?
- A stratégia végrehajtásának hatékonysága
- Hogyan sikerül az egész szervezeten belül létrehozni a megvalósításhoz szükséges energiát a munkatársak körében, és biztosítani a célok elérését?
- Mekkora az év elején tervezett projektek és az év végén megvalósított projektek aránya?
- Hogyan méri a projektjei sikerét a vállalaton belül?
- A vezetési rendszer fejlettségi szintje
- Hogyan használja a vállalati mutatószámokat (visszapillantó tükör vagy irányadó mutató)?
- Hogyan kezelik a vezetői az eltéréseket és a problémákat?
- Mennyire ösztönzik a vezetők a stratégiai kezdeményezéseket az Ön vállalatánál?
Szeretne többet megtudni? Kérje a fehér könyvet most ingyenesen!
FORDULJON HOZZÁNK BIZALOMMAL!
A “Stratégiai kiválóság” című fehér könyvből megtudhatja, hogy véleményünk szerint hogyan lehet a vállalati stratégia eredményes és hatékony. Csapatunk várja, hogy válaszoljon kérdéseire és személyesen beszélgessünk Önnel.
Róbert Velenczei
Country Manager Hungary
STAUFEN.AG
Phone: +36 20 380 1039
E-Mail: robert.velenczei@staufen.ag
Árpád Boros
Country Manager Hungary and Romania
Staufen.AG
Phone: +36 20 535 3223
E-Mail: arpad.boros@staufen.ag
KÉRJE A FEHÉR KÖNYVET MOST DIGITÁLIS VÁLTOZATBAN
MÉG Több erről a témáról
GO GREEN – A HOSSZÚ TÁVÚ VERSENYKÉPESSÉGÉRT
Heat records, forest fires, dried-up rivers and lakes – climate change caused by greenhouse gas (GHG) emissions can no longer be ignored. In Germany, industry is responsible for around one-fifth of GHG emissions.
Read more